Fifty Shades of Grey

Oj oj oj… Förstår nu what all the fuss is about. Vilken bok! Jag förstår att människor över hela världen har köat för den här boken. Den har diskuterats lite här och var och som vanligt har perspektivet ibland varit kräkframkallande. Det är väl jättebra att folk läser böcker som gör att de vill ligga med varandra? Inga har tvingats till något, ingen människa har filmats eller fotats eller något annat för denna bok. Det är ord födda ur fantasier! En varning skall dock utfärdas:
Om du har lätt för att rodna när du läser heta grejer, läs INTE denna bok på buss/tåg/tunnelbana. Det gjorde jag, och satt knallröd hela vägen. Som tur var satt ingen bredvid mig 😉

Jag hade väl vissa svårigheter att svälja vissa delar (no pun intended), men överlag var det en härlig bok att läsa. Jag slukade den på mindre än två dagar, och boken ligger på +500 sidor så det har blivit mycket lästid. Jag kommer absolut läsa de två andra delarna i serien, även om jag inte kan förstå hur det ska kunna bli mer och samtidigt behålla (den relativa) trovärdigheten.

20120609-162615.jpg

Lämna en kommentar