Lästa böcker i maj 2013

Världens bäst uppdaterade blogg kör vidare! Denna gång med läsrapport för maj månad.

The reapers are the angels av Alden Bell
Tyvärr lite av en besvikelse. Rätt långtråkig och inget som gjorde mig nyfiken och inspirerad.
Gone Girl av Gillian Flynn
En bok som lever upp till hajpen. Herregud så spännande och välskriven. Älskade denna!
I kroppen min av Kristian Gidlund
Fruktansvärt sorglig och välskriven bok. Läs!
The book of transformations av Mark Charan Newton
Mycket bättre än jag trodde. Trots att bok ett i serien var ganska kass fortsätter jag läsa – utan att riktigt veta varför! De blir bättre och bättre.
Drömbokhandeln av Laurence Cossé
Trots skakig start (på sidan fem beskrivs en fyrabarnsmamma vägandes max fyrtio kilo… WTF) var boken otrolgit bar och välskriven när en väl kom in i den. En bok om böcker, läsning, och vad god litteratur är…Summering: En ganska seg läsmånad, har varit för scatter brained för att kunna läsa mycket av någon anledning. Kan vara att det är sluttampen på jobbet innan sommarlov, vad vet jag? Hoppas på bättring i juni!

Lämna en kommentar