Femton böcker, del två

Del två i utmaningen:
2. Har med en tid jag saknar att göra

Här väljer jag boken Häxan och Lejonet av CS Lewis. Jag minns Narnia-böckerna otroligt väl, har väl hunnit läsa om dem tio gånger eller så sen jag läste dem första gången. Det började med att mina föräldrar läste dem för mig, och dessa (ihop med Mimmi-böckerna) är också de första jag minns att jag läste på egen hand. Jag älskade verkligen Narnia, och tillbringade många timmar i olika skrymslen och garderober för att hitta dit. Jag slår också ett slag för den gamla BBC-filmatiseringen av The lion, the witch and the wardrobe. MYCKET bättre än de nya Disney-varianterna trots tecknade specialeffekter.

20120610-193659.jpg

4 thoughts on “Femton böcker, del två

  1. Stora boken om Mimmi var en av mina favoriter som liten!

    Blev himla nyfiken på Fifty shades of grey. Finfin blogg med bra tips!

  2. Ja, det är en härlig bok🙂 Är också med i femton böcker-utmaningen, har hunnit med 3 av utmaningarna hittills. Kika in om du är nyfiken på mina svar😉

Kommentera

