Februari 2013

Nummer innan titel anger alltså för totalt i år:
10. 3/2 God is not great Christopher Hitchens
11. 7/2 The book thief Markus Zusak
12. 9/2 It’s a man’s world Polly Courtney
13. 13/2 Across the universe Beth Revis
14. 18/2 Beautiful creatures Garcia & Stohl

Så, fem böcker totalt. Ganska lite för mig, men har å andra sidan en nästan helt utläst the Passage på nästan 900 sidor i väskan så det förklarar väl en hel del. Dessutom har jag läst Körkortsboken x antal gånger fram och tillbaka, men den räknar jag inte… Alla böcker denna månad var bra, men God is not great var väl ganska tjatig för en som varit övertygad ateist sen barnsben.Månadens bästa var helt klart The Book Thief, månadens överraskning får nog ändå bli Beautiful Creatures som jag tyckte var helt ok ( alltså över förväntan). Däremot ska det sägas att jag verkligen inte njuter av e-böcker på samma sätt som vanlig böcker, och jag tror att jag gillat Beautiful Creatures ännu mer om jag läst den i pappersform.

Kommentera

