Två påbörjade böcker…

Ja, så har jag äntligen påbörjat The Passage av Justin Cronin. Jag köpte den innan jul, men sen snodde sambon tag i den och läste den, och sen kom andra böcker mellan men nu är det alltså äntligen dags. Hundra sidor in och… jag är fast. Fullkomligt. Det är språket, mestadels, tror jag. Det är liksom lockande och trugande. ”Läs lite mer”-språk. Jag vet knappt vad boken ska handla om än, men det gör inget. Fan, vad jag ser fram emot att läsa resten – men jag tror att jag ska suga lite på karamellen. Grymt olikt mig som vanligtvis slukar böcker, men den här gången vill jag spara lite på upplevelsen…

Då passar det perfekt att varva med Beautiful Creatures som e-bok i telefonen. Har inte kommit så förfärligt långt än, men redan har de namedroppat Vonnegut och det ger nästan automatiskt högt betyg i en ungdomsbok! Tänk om åtminstone 1% av läsarna går vidare och läser Vonnegut, vad bra allt blir då! Beautiful Creatures kommer jag nog inte spara som en karamell, den är nog slut innan helgen är det, men den verkar än så länge helt ok. Jag hoppas på bättre än Twilight

Jag återkommer när jag läst dem, så får vi se!

6 thoughts on “Två påbörjade böcker…

    • Egentligen missvisande då jag nästan aldrig läser e-böcker😉 Jag kör Apples egna, iBooks. Hade Bluefire innan, funkade helt ok, men iBooks är helt klart bättre nu när de fixat den ordentligt.

    • Nästan helt färdig med the Passage nu, helt fantastisk. Har tagit sjukt lång tid dock. Jag är jävligt nöjd med att jag inte behöver vänta tills the Twelve blir översatt, då hade jag nog dött av spänning!

Kommentera

