Bokrea 2013? Jaha

Har nu bläddrat igenom x antal sidor av Adlibris bokreautbud detta år och allt jag känner är ett stort meh. En del självklara köp blir det, som t.ex All I want for Christmas is planekonomi som de sänkt till typ 85 spänn, men annars var det tunt, tunt, tunt. Har även kollat cdon och blev besviken. Förra året köpte jag säkert 30 böcker från lite olika ställen, främst udda engelska titlar som reades ut från 19kr. I år hittar jag INGA! Håller tummar och tår för Bokus, ska även spana in Sfbok, men om jag inte hittar något där börjar jag beta av min ENORMA amazonkorg (för närvarande ca 100 böcker som jag flyttar runt mellan korg och ”save for later”)

Vadan denna blogglust en vanlig sketen tisdag? Jag har lov, jag borde plugga körkortsteori, jag känner mig krasslig. Har även tänkt att jag ska försöka börja blogga lite oftare i allmänhet. Vi får se.

Sist men inte minst: The Book Thief var UNDERBAR. Jag förstår nu hajpen.

Sen läste jag It’s a man’s world av Polly Courtney, en slags variant av chicklitt som handlar om en kvinna som får i uppdrag att göra en herrtidning lönsam. I början blev jag helt nervös av hur den skulle utvecklas, men som tur var slutade den som jag ville.

Läser nu Across the Universe av Beth Revis – den har än så länge (ca 100 sidor) visat enorm potential.

Kommentera

