Bokköpartarmen SKRIKER

Jag har haft köpstopp sen slutet av december. Jag har nästan lyckats att inte köpa en enda bok, bara några stycken i England för att de var så billiga. Nu har jag lovat mig själv att jag inte ska köpa något innan bokrean (som jag längtar till något oerhört) men det går sådär. Jag har korgar hos amazon, bokus och adlibris som lockar på mig flera gånger varje dag. Alla böcker som andra läser verkar otroliga, och allt jag vill göra är att KÖPA BÖCKER. Jag har en del olästa böcker hemma (alltså ”en del” är relativt men det är inte så många att jag skäms, kanske 10-20 st som samlats på hög) och jag har lovat både mig själv och sambon att plöja åtminstone hälften innan jag får köpa nya.

Förra året köpte jag typ 30 böcker på rean, och billiga som sjutton var de också. MASSOR av engelska pocket för typ 19kr styck. Nu hoppas jag på en minst lika bra skörd i år, men om jag inte köper min amazon-korg snart är jag rädd att den på något sätt kommer raderas pga FÖR många saker i sig… 

Nä, nu får det bli utläsning av God is not Great (som jag nog köpte för ett år sen…) och sen sängen. Nästa bok blir nog The Book Thief, den inhandlades på Oxfam för två år sen till den utmärkta priset av £1 och nu har jag hört så mycket bra om den att det verkar vara dags. 

2 thoughts on “Bokköpartarmen SKRIKER

    • Nej, köpstopp är hemskt! Jag var dock tvungen, hade en del att läsa ikapp och vill inte hur massa olästa böcker hemma. Ser fram emot bokrean något enormt!

Kommentera

