Januari, 13

Januari var en lång och vidrig månad, men jag läste allt några riktigt bra böcker.

1. Shadow Chaser Alexey Pehov
2. Shadow Blizzard Alexey Pehov
3. The Night Circus Erin Morgenstern
4. A Song of Stone Iain Banks
5. Montecore – en unik tiger Jonas Hassen Khemiri
6. Strindbergs stjärna Jan Wallentin
7. Bläckhjärta Cornelia Funke
8. Den femte systern Mårten Sandén
9. Vigilante Andreas Roman

Bäst i januari: The Night Circus var MAGISK! En fullkomligt underbar bok, jag kunde riktigt känna lukterna när jag läste.

Månadens överraskning: Jag trodde nog att Strindbergs stjärna skulle vara en stinkande hög med skit, men tyckte faktiskt att den var helt ok. Sjukt spännande, dock med förväntat kackigt slut.

Slutligen: Läste fler böcker på svenska än engelska, DET händer inte ofta. Känns gött att ha avslutat Pehov-trilogin, den var jävligt spännande ett tag med mot slutet av sista boken kom han änna av sig. Hade helt klart för höga förväntningar på Bläckhjärta, som jag nog trodde skulle handla om något annat och vara rätt mycket bättre. Den var ändå ok. Avslutade månaden med Vigilante av Andreas Roman, en jädrigt habil författare ändå. Älskar När Änglar Dör, tyckte Drakväktaren var helt ok (har inte läst de andra i serien). Dessutom verkar Andreas Roman precis som en människa som skulle ingå i min kompiskrets.

Avslutar med att säga att jag har en megaförälskelse i Jonas Hassen Khemiri, tillsammans med resten av svenska folket. Måste läsa Jag ringer mina bröder ASAP.

4 thoughts on “Januari, 13

  1. Kul att du gillade Night circus, den står fortfarande oläst hemma hos mig så då har jag förhoppningsvis något att se fram emot🙂 Strindbergs stjärna hade jag glömt bort att jag en gång i tiden ville läsa så tack för påminnelsen😉

  2. Kul att du också gillar Khemiri! Han är verkligen en stor favorit hos mig. Jag ringer mina bröder står i hyllan och väntar. Kan knappt bärga mig. Vill bara läsa!😉

    • Ja, han är ett geni rent ut sagt! Dessutom är han ju sjukt snygg (om en får vara så objektifierande) och verkar som en i allmänhet underbar person🙂

Kommentera

