Jag hittade en en This or that? hos Pocketlover som jag tänkte fylla i.
1. Ljudbok eller bok i handen?
Både och, men framför allt bok i handen. Läser kanske 15 vanliga böcker per ljudbok jag lyssnar på. Gillar att lyssna på ljudbok när jag går promenad eller städar.
2. Pocket eller inbunden?
Helst pocket, men jag är inte så himla knusslig. Om det är en bok jag sett fram emot kan jag INTE vänta på pocketutgåvan.
3. Påhittat eller verklighetsbaserat? (Fiction/non fiction)
Påhittat! Jag gillar verklighetsbaserat också men för att det riktigt ska grabba tag i mig ska det vara påhittat. Jag vill fly verkligheten när jag läser.
4. Harry Potter eller Twilight?
Harry Potter alla dagar i veckan. Jag slukade första och andra Twilight-boken men de håller ju inte! Harry P är otroligt bra, och de tål både en och två omläsningar.
5. Fantasyvärld eller vår värld?
Fantasy! Alla fantastiska saker som jag väntat på i hela mitt liv händer ju där.
6. Kindle, iPad eller annat?
Inget av dem. Jag gillar papperböcker. Om jag var tvungen att välja blir det iPad så att jag kan skriva på den också, men då är det ju förlorat. Det som är så bra med böcker är att de är fria från distraktion. Jag gillar det.
7. Låna eller köpa böcker?
Köpa!
8. Bokhandlar eller online?
Köpa online. Det är ju så billigt och jag slipper prata med någon. Gillar inte folk så mycket. sen gillar jag att en inte riktigt vet vad det är för bok en har köpt förrns den dimper ner i brevlådan, och så får en packa upp en hel kartong med böcker på samma gång!
9. Ensamstående bok eller trilogi?
Omöjligt att välja. Beror på genre!
10. Tjock bok eller kort bok?
Beror på genre. De flesta fantasyböcker skulle kanske må bra av att vara en aning kortare, men samtidigt går det inte att skriva episkt på 200 sidor.
11. Romans eller action?
Öööh, vet inte om jag väljer någon. Action då, tror jag.
12. Mysa under en filt eller steka i solen?
Hatar att vara för varm. Slänger kanske av filten efter en stund.
13. Varm choklad eller latte?
Älskar varm choklad. Dricker bara kaffe av nödvändiga skäl.
14. Läsa recensioner eller bilda egen uppfattning?
Både och såklart.

Jaha, det här blev ju ganska tråkiga svar… Det får ni stå ut med!

2 thoughts on “

Kommentera

