The lergy + enkät

Är hemma från jobbet med kanske världens svullnaste och ondaste hals. Har tappat rösten nästan helt och blivit ombedd att sluta försöka prata av pojkvännen. Mest oroad är jag för min NaNoWriMo, är helt mosig i huvudet och inte säker på att jag orkar skriva. Stal en enkät från Amanda Hellberg

Vad har du på dig?

Mjukisbyxor, ullstrumpor, linne, nyinköpt Devin Townsend-hoodie. Trosor, ingen BH. BH är dålig när en är sjuk, då ska allt vara mjukt.

Hur mår du?
INTE bra. Jag har the lergy.

Vad önskar du just nu?
Att jag ska lyckas med min NaNoWriMo.

Vad har du ätit idag?
Ingenting, än så länge. Jag planerar dock att äta så mycket jag kan. Feed the fever, som pojkvännen sa.

Vad ska du göra imorgon?
Jag kommer nog att vara fortsatt sjuk. Jag ska försöka skriva skriva skriva, annars blir det läsning. Om jag inte orkar det blir det TV, för jag har en sådan nu för först gången på typ tio år!

Och på söndag?
På söndag ska jag vara frisk. Jag ska åka hem till min pappa som har fyllt år. Jag ska nog gå en sväng i skogen.

Vem saknar du?
Jag har inte träffat min systerdöttrar på ett tag, det är ganska sugigt. Med dem följer ju oftast min syster + man, det skulle vara roligt att träffa dem snart.

Senaste köp?
Mitt senaste stora köp var 16 böcker från adlibris som jag hämtade igår😀

Vad skrattade du senast åt?
Vad sorgligt, det minns jag inte. Men det var nog min pojkvän.

Vad grät du senast åt?
Säkert någon tv-serie, antingen nedladdad eller på tv. Jag är VÄLDIGT gråtmild.

Vem sov du senast med?
Tom.

Vad läser du just nu?
Bill Brysons Shakespeare!

Senast sedda film?
Blood Diamond. Den var mycket bra.

Vilken svordom använder du mest?
Hmm. Det är nog ändå cunting bollocks. Så går det när en bor med en nedrans engelsman. Fast säkerligen säger jag fan och jävla mer, men cunting bollocks känns mer som en riktig svordom.

Vem var den senaste som ringde dig?
Tom

Senaste tre inkomna SMS?

Alla tre från min kollega som tar mina lektioner idag.

Vad stod det i ditt senaste skickade SMS?
Du är bra, du. Kan inte typ ******* hjälpa till?”

Vilken är din favoritfrukt?
Äpple. Eller apelsin. Fast avokado är ju en frukt också.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Grynet, om hon räknas.

Vad är du rädd för?
Allt. Mest mörker och läskiga varelser och viskningar. Jag är verkligen sjukt lättskrämd.

Blir du lätt svartsjuk?
Nej, det ligger inte för mig.

Favoritkaraktär ur en serie?
Får jag bara välja en? Då blir det Buffy, trots att hon är sjukt jobbig ibland. Älskar alla i Buffy.

Vem skrev senast åt dig på Facebookchatten?
Den är aldrig på. Gillar det inte.

Vilket språk hade du velat lära dig?
Franska låter så jävla intellektuellt. Gillar hur det rullar omkring i munnen. Eller tyska, det är också fint.

Vilken sorts killar faller du för?
Det viktigaste är att de är snälla.

Var vill du åka just nu?
Ingenstans, jag vill stanna hemma tills jag blir frisk.

Kommentera

