NaNoWriMo, dag ett

Igår började över förväntan bra. Det gäller att vänja sig vid att skriva mycket igen. När jag gick på universitetet var jag van vid att skriva på ett helt anat sätt. Sen dess har jag mest skrivit korta bitar, och har försökt skjuta det stora romanprojektet. Börjat, tagit paus. Slutat. Så deprimerande. Så nu ska jag fanimig försöka skriva klart. 

Jag hade ingen aning om vad jag skulle skriva om när jag började. I viss mån vet jag fortfarande inte. Men skriver en tillräckligt länge kommer det av sig självt. Hoppas jag.

Kommentera

