Listmani 7, juli

57. 4/7 The Magicians Lev Grossman
58. 6/7 Fifty shades darker EL James
59. 7/7 The forest of hands and teeth Carrie Ryan
60. 8/7 The disreputable history of Frankie Landau-Banks E. Lockhart

61. 13/7 Fifty shades freed EL James
62. 15/7 Fire Kristin Cashore
63. 17/7 The story of the Streets Mike Skinner
64. 18/7 Warm bodies Isaac Marion

65. 20/7 World war z Max Brooks
66. 20/7 A clash of kings (audio) George RR Martin
67. 27/7 Something wicked this way comes Ray Bradbury
68. 29/7 Full frontal feminism Jessica Valenti

En månad med BARA bra böcker. Fler sådana, tack. Inte bara bra, utan de flesta var helt jävla fantastiska! Många zombies blev det, och jag kan varmt rekommendera samtliga böcker jag läste i juli (eller ja, del två och tre i Fifty kanske en ska vänta med/skippa). Kanske lite dåligt med bara tolv  böcker lästa mitt i semestern, kan nog konstatera att jag läser mer när jag jobbar än när jag är ledig. Min tanke var ju att läsa 100 böcker 2012, och det blir det nog med marginal. Känns gött!

Kommentera

