The disreputable history of Frankie Landau-Banks

20120709-112323.jpg

Vilken bok! Jag var lite skeptisk till den trots fina recensioner från många ställen, men jösses vad jag blev överraskad! Mitt feministhjärta gjorde volter med jämna mellanrum i läsningen av denna bok. En 15-årig tjej som inte tar nån skit bestämmer sig för att visa var skåpet ska stå. Underbart. Dessutom känns den allmänbildande och utbildande utan att trycka ner fakta i halsen. Jag skulle verkligen rekommendera denna här boken, jag önskar att den funnits när jag var 14-15!

2 thoughts on “The disreputable history of Frankie Landau-Banks

Kommentera

