Bokbloggsjerka 6-9 juli

Deltar återigen i bokbloggsjerkan från http://alkb.se/bokbloggsjerka-6-9-juli

Vilket bokformat föredrar du?

Jag kan inte svara annat än pocket! Jag köper nästan bara pocketböcker, jag gillar formen och känslan av dem. De luktar gott! Är det en riktigt fin pocket är jag noga med att inte bryta ryggen och att ta hand om den. Danskt band får nog komma på en andraplats, känns lite som ett mellating mellan pocket och inbundet. Gillar naturligtvis inbundna böcker också, speciellt om det är kokböcker eller böcker med mer bilder än text.

Bonusfråga: Vad associerar du till när du hör ordet bokbloggsjerka?  :-)

Hur snuskig får en vara? Självklart tänker jag direkt på ordet jerk och associerar direkt till jerk off… Vad säger det om mig?!

14 reaktioner på “Bokbloggsjerka 6-9 juli

    • Jag tror faktiskt att jag föredrar pocket även i hyllan! Har såklart en del inbundet i hyllan också, men de tar så mycket plats ;) Mest gillar jag att ha massor av olika färger och former i hyllan, det är finast!

  1. Det ska verkligen bli kul att se hur Annika lyckas sammanfatta veckans jerka. Det är många olika format att hålla reda på :)

    • Absolut! Egenlitgen spelar det mindre roll för mig vilket format det är, bara det är en bra bok. Jag läste glatt Ajvides Tjärven som e-bok eftersom det var så den släpptes, jag läser inbundet när jag inte kan vänta på pocketen, och jag köper pocket för att det är billigt :)

Kommentera

