Femton böcker, del ett

Första uppgiften i utmaningen är
 

1 … har med något som alltid finns i vårt kylskåp att göra.

Jag väljer två olika svar här. Det första är det realistiska men också något långsökta… Jag har alltid mjölk hemma, och på det svaret väljer jag den underbara boken The fabric of the Cosmos av Brian Greene. Varför? Vår galax heter ju the Milky Way på engelska. Märks det att jag är från Göteborg?

Det andra är mer ett önsketänkade svar. En sak jag alltid skulle vilja ha i kylskåpet är tårta, och på det väljer jag den charmiga boken Tårtgeneralen av Filip Hammar och Fredrik Wikingsson. 

One thought on “Femton böcker, del ett

Kommentera

