Elva frågor…

Snubblade över elva frågor från http://denvarbra.wordpress.com/2012/04/27/elvan-fragor-serverade/ och tänkte att de kunde vara roligt att svara på. Here goes:
 

 

1. Bokus eller AdLibris?

Helt klart AdLibris, enligt min erfarenhet billigare och snabbare. Köper väl egentligen flest böcker från Amazon.
 

2. E-bok eller ljudbok?

Ljudbok, såvida det inte är en dålig läsare. Har bara läst en e-bok, och tyvärr är jag inte typen. Jag gillar hur riktiga böcker känns, luktar och ser ut.
 

3. Bästa tidning eller tidskrift om litteratur?

Kan inte påstå att jag läser mycket sånt. Jag läser ju bokbloggar!
 

4. Hur många lån har du på ditt lånekort just nu?

Ett, en resehandbok.
 

5. Vilka tre författare skulle du vilja ha med i en läsecirkel, ni blir bara fyra?

Don DeLillo, Susannah Clarke och John Ajvide Lindqvist tror jag skulle bli en riktigt skön blandning.
 

6. Vilken bok har du haft för stora förväntningar på?

Jag har ofta höga förväntningar på böcker jag läst om. Jellicoe Road är ett praktexempel. 
 

7. Ditt favoritbibliotek?

GU:s centralbibliotek, 7 våningar ner i jorden. Älskar den 70-talsbunkern! Gillar de flesta bibliotek.
 

8. Köpa eller låna böcker?

Köpa nuförtiden. Förr i tiden lånade jag allt.
 

9. En bra presentbok till ett brudpar?

Vår kokbok.
  

10. Vilken författare skulle du vilja intervjua på Bokmässan i höst?

För att vara tråkig och förutsägbar säger jag John Ajvide Lindqvist.
 

11. Vad skulle din självbiografi heta?

Jösses, vad svårt. Har alltid varit förtjust i uttrycket Don’t let the bastards grind you down. Förmodligen något mycket tråkigare och sannare, dock.

Kommentera

