Listmani 5, maj 2012

36. 1/5 Eld M Strandberg & S Bergmark Elfgren
37. 2/5 Skynda att älska Alex Schulman
38. 2/5 Looking for alaska John Green
39. 7/5 Dead to the world charlaine harris
40. 10/5 Jellicoe road Melinda marchetta
41. 14/5 Dead as a doornail Charlaine Harris
42. 18/5 A game of thrones (audio) George RR Martin
43. 20/5 Shadow prowler Alexey Pehov
44. 21/5 I taket lyser stjärnorna Johanna Thydell
45. 26/5 Kaninhjärta Christin Ljungqvist
46. 28/5 Definitely dead Charlaine Harris
47. 29/5 Häxmästaren Peter Bergting
Kommentar: Vilken månad! Så många bra böcker, och så mycket tid ägnad och läsning. Härligt! Bestämde mig att läsa om George RR Martins böcker och hittade en finfin ljudbok som var lång men lika bra oms jag mindes den. tar nog ett tag att komma igenom alla.
Många fantastiska svenska böcker i maj; den efterlängtade Eld slukade jag snabbt, Alex Schulman förvånade mig med ett fint språk och en rörande berättelse, I taket lyser stjärnorna berörde mig otroligt starkt med en beskrivning av en verklighet som också varit min egen, Kaninhjärta var en välskriven bok som inte alltid tog den lätta vägen handlingsmässigt och avslutningsvis var Häxmästaren en magisk läsupplevelse som jag slukade på en dag.
Månadens besvikelse var helt klart Jellicoe Road. Förmodligen var mina förväntningar alldeles för höga då den blivit så otroligt hyllad. Det var inget fel på boken, den var välskriven och relativt spännande men tyvärr kände jag att huvudpersonen aldrig fick något riktigt djup.

4 thoughts on “Listmani 5, maj 2012

  1. Jag gillade också Schulmans bok. Hans senaste om frun är också fin. Kan även rekommendera Bajsfesten för yngre läsare!🙂

Kommentera

