Listmani 4, april 2012

26. 2/4 City of ruin Mark Charan Newton
27. 4/4 the Shakespeare curse JL Carrell
28. 8/4 Club dead Charlaine Harris 
29. 13/4 Chavs -the demonization of the working class Owen Jones
30. 14/4 The silver linings playbook Matthew Quick 
31. 16/4 Foursome Jane Fallon 
32. 20/4 The Lazarus vault Tom Harper 
33. 21/4 Steve jobs (audio) Walter Isaacson
34. 23/4 Hello, heartbreak Amy huberman
35. 27/4 Att vara med henne… Alex schulman 
 
Kommentar: Väldigt många bokrea-fynd under april. Köpte en väldans massa pocket för 19kr/styck och det medförde att jag läste både chicklit (usch, gillar ej det namnet) och deckare, två genrer jag annars brukar undvika. Steve Jobs-boken som ljudbok tog nog en månad att komma igenom, tror det var 30 entimmes-filer. Den var dock väldigt bra, och jag gillar ljudböcker! Månadens besvikelser var nog Chavs. Den var helt ok, men jag förväntade mig kanske en mer socialantropologisk bok som utredde begreppet och kulturen. Mitt misstag ändå, det står ju att det handlar om arbetarklassen så jag får skylla mig själv. Är ändå glad att ha läst den.

Kommentera

