Åtta fakta om louixenpixeln…

Just nu cirklar det runt en utmaning och jag har blivit utmanad av http://tinaottosson.wordpress.com/

Det här är det som gäller:

Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor och skriver in dessa regler. I slutet av inlägget skriver du 4 personer som du utmanar och skriver deras namn. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen hos dem så att de vet att de har blivit utmanade och läser ditt blogginlägg.

Ok, då kör vi!

1. Jag är urdålig på att ta kort. Alltså, det blir aldrig bra om det inte är ren tur. Detta verkar även sammankopplat med att:

2. jag allt som oftast blir otroligt dålig på kort. Ja, ja, så säger ALLA. Men i mitt fall har jag en tendens att se speciellt dum ut, och alltid om det ska tas ett fint foto på mig och sambon. Det finns ett kort på oss taget av mig när vi sitter och väntar på att sista Harry Potter-filmen ska börja som jag tar fram när jag känner mig nere och i behov av ett gott skratt. SÅ dumma ser vi ut!

3. Jag älskar att känna mig smart, och att vara i sällskap med andra smartobertar. Jag älskar att utmanas och stimuleras av andra människor med intressanta saker att säga och berätta. Jag har haft en otrolig tur med mina fantastiska vänner, de är alla grymt allmänbildade och roliga att prata med. Det  bästa är när vi träffar någon ny som är duktig på något vi inte kan så vi kan få lära oss!

4. Jag sjunger aldrig i duschen, och har aldrig förstått varför en ska det. Så bra är ju inte akustiken?

5. Jag älskar dåliga skämt, gärna ordvitsar.

6. Jag önskar ofta att jag bodde kvar i England, men sen kommer ajg på varför jag flyttade hem. Saknar dock mitt adopterade hemland nästan varje dag.

7. Jag har extremt kort stubin och kan bli så arg att jag skrämmer mig själv.

8. Jag är feminist och kommer aldrig sluta ifrågasätta.

Jag vet inte riktigt vilka jag skall utmana, gissar på att de flesta redan har utmanats… Jag gör ett försök med

http://boklandskap.blogspot.se/

http://bokstavlarna.wordpress.com/

http://calliope-books.blogspot.se/

och http://tougheststreet.blogspot.se/ (Anna är välkommen trots att det inte är en bokblogg!).

3 thoughts on “Åtta fakta om louixenpixeln…

  1. Kul att du antog utmaningen! Och härligt att du erkänner att du gillar att känna dig smart. :D Men varför flyttade du hem från England? *nyfiken*

  2. Pingback: Utmaning: åtta fakta « Bokstävlarna – en bokblogg

Kommentera

