Bokbloggsjerka 13-16 juli

Deltar även detta vecka i bokbloggjerkan hos http://alkb.se/bokbloggsjerka-13-16-juli

Denna veckan lyder frågan:

Recenserar du alla böcker du läser?

Nej! Min bokblogg är ju väldigt ny, och jag har väl inte riktigt hittat formen för hur jag vill ha den än, men jag kommer inte recensera varje bok jag läser. I jämförelse med många andra bokbloggare läser jag väl ganska lite, men två böcker i veckan plus välskrivna recensioner blir lite mycket.  Om jag har något speciellt att säga, eller verkligen vill rekommendera en bok skriver jag ett kort inlägg om den när jag är färdigläst. Oftast inte speciellt recension-igt dock. Gillar korta utlåtanden om böcker mer än långa och detaljerade recensioner, jag orkar aldrig läsa alltihop.

9 thoughts on “Bokbloggsjerka 13-16 juli

  1. Nä, det är roligare med några välvalda meningar men jag ska inte snacka så mycket:( Ibland blir mina inlägg väldigt långa… Jag tycker inte man ska följa nån mall utan skriva det som faller en in.

  2. Två böcker i veckan är väl inte så lite! Jag är glad om jag lyckas få ihop två böcker i månaden. Men så har jag inte en uttalad bokblogg heller. ;)
    Det är alltid kul att läsa vad andra tycker om olika böcker, man får så bra tips då.

  3. Jag har en förmåga att dra iväg när det är en bok jag verkligen gillar, just för att jag verkligen vill pusha för den och få andra att läsa den också. Men jag tycker det är minst lika intressant att få läsa om en bok som någon inte har gillat, just för att alla åsikter bidrar till bokdiskussionen. Men då behöver det ju inte vara ett superlångt och väl formulerat inlägg, då kan det absolut räcka med ett par korta små meningar.

    • Jag har nog lättare att skriva långt om en bok jag inte gillade alls, eller om en jag är ambivalent inställd till. det finns liksom mer att ösa ur!

Kommentera

